איך לבחור את המצית שתתאים לכל הצרכים שלכם

תוכן עניינים

בעבר, על מנת להדליק אש היה צורך בפרוצדורה שלמה ובשילוב מושלם של עצים, קש ורוח. כיום הדלקת אש היא אירוע אגבי וספונטני, הנעשה בקלות ובמהירות. עם זאת, מעשה אגבי זה עשוי להוות כר פורה לסטייל ויוקרה, ובמאמר זה נרחיב אודות עולם המציתים וניתן מספר טיפים לבחירת מצית מתאימה ומדויקת עבורכם.

אילו סוגי מציות קיימים בשוק

את סוגי המציות מקובל לחלק לארבעה סוגים עיקריים – מציות טורבו, מציות אלקטרוניות, מציות קליפר ומציות זיפו. להלן נרחיב מעט אודות הסוגים השונים:

  1. מציות טורבו

מציות הטורבו יוצרות להבה חזקה באמצעות שחרור של גז בוטאן דליק בלחץ גבוה. הלהבה המתפרצת בעוצמה ממצית הטורבו נחשבת לחזקה וחמה במיוחד, ועל כן משתמשים בה לעיתים קרובות להדלקה של מוצרי עישון גדולים כמו סיגרים קובניים. ניתן כמובן להשתמש במצית טורבו להדלקת סיגריות פשוטות, אולם על פי רוב היא משמשת למקרים ספציפיים בלבד שכן צריכת הגז שלה היא גבוהה יחסית בהשוואה למציות אחרות.

  1. מצית אלקטרונית

מציות אלקטרוניות, הקרויות גם מציות חשמליות, יוצרות חום שאינו מבוסס על להבה אלא על מטען חשמלי. מציות אלה מתחממות באמצעות חיבור חשמלי, או באמצעות טעינת USB. הצורך בחיבור לחשמל או לכבל USB מגביל את השימוש במציות אלה, והוא נפוץ במיוחד ברכבים.

  1. מציות קליפר

קליפר היא חברת מציות ידועה ומוכרת, הפועלת קרוב ל-50 שנים. חברת קליפר ידועה במציות הפשוטות והיעילות שלה, כך שמצית קליפר ממוצעת עשויה להחזיק מספר שבועות (ואף חודשים), ועלותה מסתכמת בשקלים בודדים. בדומה למציות טורבו, הלהבה במציות קליפר מבוססת על גז בוטאן, והמצית ניתנת למילוי. החיסרון המרכזי של מציות הקליפר נובע מהמבנה הבעייתי של אזור הגלגלת, כך שהפעלה ממושכת של המצית עשויה לחמם מאד את ראש המצית ולגרום לכוויות.

  1. מצית זיפו

המותג היוקרתי ביותר בתחום המציות הוא ללא ספק חברת זיפו. החברה, אשר הוקמה לפני למעלה מ-90 שנה, מייצרת מציות איכותיות ויוקרתיות אשר סימן ההיכר שלהן הוא המכסה המלבני הנסגר בצליל נקישה חד. חברת זיפו מעניקה אחריות לכל החיים על כל המציות שלה, כך שהאיכות והעמידות של המוצר מגובות בשירות הלקוחות של החברה.

היתרונות שבמציות זיפו

מציות זיפו נחשבות לשם דבר בתחום המצתים, ולא בכדי. היתרונות המרכזיים של מציות החברה הינם:

אחריות

כל המציות היוצאות ממפעלי החברה מגובות באחריות לכל החיים. במילים אחרות – מדובר בהשקעה כספית חד פעמית לכל החיים. לא לחינם סיסמת החברה היא "it works or we fix it – free".

איכות

אחריות החברה שהוצגה לעיל מעידה על איכות המצית ועל איכות החומרים ממנה היא עשויה. כל המציות של חברת זיפו נעשות מחומרי הגלם העמידים והחזקים ביותר, כך שהמצית צפויה לעבוד גם בעוד שנים רבות קדימה.

יוקרה

השימוש במציות זיפו משדר יוקרה וסטייל, וניתן למצוא את המציות במגוון רחב של עיצובים וגימורים. מגוון העיצובים מאפשר לכל אדם למצוא את הסגנון המועדף עליו – בין אם מדובר בעיצוב אלגנטי, הדפס של מילים, סימנים לאומיים או חיקוי של מותגי משקאות.

איך בוחרים מצית שתתאים לצרכים שלי?

מתוך הדברים שרשמנו לעיל עולים מספר נקודות שיש להתחשב בהם כאשר באים לבחור מצית:

  • אם אתם אנשים שמאבדים מציות לעיתים קרובות, מומלץ לבחור במצית קליפר פשוטה. מנגד, ייתכן והשקעה משמעותית חד פעמית במצית יוקרתית כמו מצית זיפר, עשויה לסייע לכם לשנות הרגלים, ולגרום לכם להתחבר למצית בצורה עמוקה.
  • אם אתם חובבי סיגרים מומלץ לרכוש מצית טורבו. במידה והמצית תשמש אתכם בעיקר לסיגריות ולשימושים שגרתיים אחרים, מומלץ ללכת על המציות הפשוטות יותר.
  • אם חשוב לכם שהמצית תהיה צמודה אליכם ותסתובב איתכם לכל מקום – וותרו על המצית האלקטרונית ובחרו במצית קליפר או זיפו.
  • מצית זיפו היא מתנה מצוינת לחבר קרוב, ומגוון העיצובים והסגנונות מאפשר לנותן המתנה להתאים את המצית בצורה מדויקת לאדם הקרוב. לפיכך אנשים רבים בוחרים לקנות מציות זיפו כמתנה, ולהביע בכך הערכה וכבוד עמוקים.
  • אם אתם מקפידים על לבוש אופנתי, וחשוב לכם לשדר יוקרה וקלאס – מציות זיפו יתאימו לכם כמו כפפה ליד. מציות זיפו מופיעות במגוון סצנות בסרטים פופולאריים, והן קיבעו את עצמן בתודעה הציבורית כסטטוס של איכות, יוקרה וקלאס.

 

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות אחרונות באתר
מאמרים נוספים שאולי תאהבו